fredag 9 november 2007

Nu har jag något konkret, något som kan förverkligas och synliggöras. Det känns att jag är på rätt bana nu. Jag ska filma och försöka berätta min berättelse med rörliga bilder. Det blir kul och roligt att redigera. Att leka filmredigering och göra urval av olika filmsekvenser ger en känsla av både kreativitet och makt. Det är mina uppfattningar när det gäller film. Som okunnig amatör kommer jag säkert i sådana tillfälliga, besvärliga situationer men…
Jag tycker att jag har en klar syn och tydlig föreställning om vad jag ska filma. En redan redigerad film någonstans i mitt huvud kommer i en löpande och upprepande form. Jag kommer att använda mig av animationen också. Det är nödvändigt eftersom just animation har förmågan att ge filmen en annan dimension. En blandning av två konstformer kommer att påverka filmens karaktär också. Det leder oss i en annan dimension som präglas av surrealistiska föreställningar. Jag måste tänka också om filmens kontinuitet och olika vinklar som förstärker dessa känslor. Hur som helst blir det en spännande handling, full med utmaningar oväntade situationer.

Inga kommentarer: